lördag 14 januari 2017

Bokmärke

Varje nytt år har jag ambitionen att läsa mer böcker. Sen jag blev förälder har det blivit alltför få. Hittills har det gått sådär. Somnar ju bara med boken i ansiktet på kvällen. Därför har pysslandet funkat bättre som kvällssyssla. Men nytt år igen och därmed nya försök. 

Gör ett fint bokmärke där jag på baksidan kan notera vilka böcker jag läst. Har använt mig av Lavinia-stämplar som nu äntligen Instila tagit in i sitt sortiment. Har stämplat det på ett aprikost färgat papper ur ett pappersblock som jag i sin tur använt Pan-pastel på för att göra solnedgång och maska på fjärilar.

Älskar textstämpeln... "Just When the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly". Några små Lavinia-stämplar har även fått pryda baksidan.
Fäster några läckra band i svart och rosa i bokmärket så att de kan sticka upp över bokkanten. 

Läs-året öppnar bra med "I skuggan av ett brott" av Helena Henschen och "Major Pettigrews sista chans" av Helen Simonson. Blir glad av att lägga bokmärket i boken...

Material:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar