måndag 27 februari 2017

En påskig låda att fylla med godsaker

Den här veckan när jag bloggar för Instila https://instila.se/info/inspirationssidan/ har jag altrat en chokladask. Nja jag har altrat locket. Botten (i lila) har jag faktiskt kopierat för att det skulle bli snyggast. Jag ritade av originalet och använde det som mall för att vika kopian.
Jag började med att färga in ett vitt papper med distress-ink och en mask. I mitten har jag stämplat och färglagt en Gorjuss-flicka.

Sedan skar jag även till kanter till asken och färgade in på samma sätt. Jag satte spets vid skarven.

Jag tänkte på blommor som dekoration och ville imitera vintergäck. Därför vände jag på blommorna så att avigsidan var uppåt och jag kunde forma kronbladen in mot mitten med hjälp av lite lim. Längst ner hade jag ett med rätsidan uppåt. 
Dessa och övriga dekorationer färgade jag in med Distress ink. 
Blad som jag klippt till och plattan där texten skulle vara, med mera färgade jag in helt eller delvis med gul akrylfärg. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar